la revedere doc

▼ sunny cute°o ☥ •° ♥ fredag 28 maj 2010 03:33
Min favoritlärare i anatomy har fått jobb i Tyskland. Hennes man pluggar sista året på läkarprogrammet i mitt universitet kommer följa med henne dit. Jag önskar dom båda väl! Dagen innan hon åkte så blev hon otroligt emotionell och öppnade upp sig för oss på ett sätt just min grupp aldrig fått se innan, jag har hört att hon av någon konstig anledning alltid var sträng och bitter när hon höll lektion för oss - svenskarna - men snäll och lättsam med sin andra grupp; tyskarna. Det var första gången jag kunde relatera till henne, när hon berättade om hur hon haft en dröm om att förändra världen. Kanske finns en kristallklar reason till varför dom andra inte relaterade till det snacket :) Hon sa att hon ville bli läkare för att göra en förbättring i samhället, men insåg snart att det var en utopi. Det är jättebra om någon här vill bli läkare av den anledningen, om ni vill bidra till en förändring i världen men ni kommer snart inse att det är nästintill omöjligt. Jag har fortfarande det i mig, jag vill rädda liv och hjälpa människor, heal people och förändra världen! Men när folk fortsätter säga att det är en utopi.. När folk fortsätter att säga vet din plats, och försöker trycka ner er.. så kommer ni också att inse, den drömmen kommer alltid vara en utopi. Hon var verkligen ödmjuk, mer än jag kan säga om majoriteten av läkare jag mött på hittills här och i Sverige.. Jag må bli en realist med tiden om hela save the woorld drömmen, men avsikten och ödmjukheten sitter förstenad i benmärgen. Det ska ni veta! Kommer hinna se henne en gång till, hon kommer tillbaka lagom till mitt head & neck prov! då ska hon få en stor bukett blommor och en fet loveandlight dikt! hoppas det ger mig en tia.. haha!

The supreme - babyyyyyyyyyyyyyyylove

0 Comments to "la revedere doc"

© Copyright Reserved bullet proof soul | Design by: Yoshz | Converted into Blogger Templates by Theme Craft