I found my way, Thank you Allah.

▼ sunny cute°o ☥ •° ♥ söndag 16 maj 2010 02:15

Assalamo alaykom

Jag har upptäckt vilken religion som passar mig. Correction. Jag har funnit den rätta, sanna och mest logiska samt vackraste religionen. Ja, jag har verkligen insett vilken vacker religion islam är. bättre sent än aldrig. Jag bestämde mig redan som liten att alltid vara kritisk till allt jag hör. När en vän kom till mig med rykten eller skitsnack, när politiker och media ville få oss att tro 9/11, månen, irak, afghanistan, eller annat jag kunde läsa i metro så köpte jag det inte. Inte förrän jag gjort min egen research eller om min magkänsla sa annat. jag har alltid haft en liten truth seeker i mig och gått min egen väg. jag skulle kunna rabbla upp miljontals exempel, men främst tycker jag att det är på sin plats att jag gör det högt för mig själv istället. och oftare. som en liten reminder om vilken stark individ jag har blivit. Body mind and soul. Allah har öppnat mina ögon, jag ska bli en troende OCH praktiserande muslim. jag har gjort min research under ett års tid nu, och kommit till punkten att jag även vill börja be 5 ggr/dagen. Sen blir jag lite fundersam när det kommer till trobekännelsens shahada, bör jag göra den? vi iranier är ganska kända för att vara större islamofober än sverigedemokraterna själva. detta för att vi bara sett fellärdas grymma handlingar mot vårat folk, slöjtvång mot kvinnor, mord och tortyr som skett i religiones namn enligt okunniga persiska mullor och presidenter. det blir väldigt svårt att vara kritisk och intelligent när man gång på gång får bekräftat att islam är en våldsam religion av okunniga idioter, och när synen av den fredliga muslimen är frånvarande. därför var även jag en av dom iranierna; jag kunde ofta säga, jag är född som muslim men jag är varken troende eller praktiserande. det ändrades med tiden till ateist. det ändras här och nu till stolt troende muslim. inshallah kan jag även tillägga praktiserande. jag frågade en muslimsk bloggerska i brist på andra som jag kan vända mig till såhär;

- Hej
Jag har en fråga som jag vill ställa. finns det något sådant som att födas som muslim? iranska folket är muslimer, men dom i sverige är inte särskilt troende. jag kan nu i efterhand våga påstå att jag var ateist ett tag. jag vill nu bli muslim. min komplicerade fråga är, behöver jag göra shahada hos en imam eftersom jag inte var troende förr, eller behövs det inte eftersom jag .. föddes in i religionen? tacksam för svar.

2010-05-03 / 19:00:22


- Assalamo alaykom,

Jag är ingen lärd, men jag känner systrar som har varit i din situation med. Systrar som är födda i ett muslimskt land men sedan inte brytt sig om Islam eller Allah swt och levt efter sin egen vilja helt och hållet. När dessa systrar har vänt tillbaka till tron har de sett det som att de har vänt tillbaka, inte konverterat eftersom de inte bytt religion, men antagit tron igen och därigenom sagt shahada för sig själva men inte nödvändigtvis till en imam. Du får inte glömma att det viktigaste är inte att en imam hör din shahada, utan att du själv vet vad du tror på och vet hur du vill leva och även gör det inshaAllah.
Man kan "födas in" i en religion genom att dina föräldrar eller familj är muslimer, men man kan även lämna religionen när du inte längre praktiserar den. Kommer du då tillbaka till Islam är du muslim igen.
Må Allah swt hålla dig på den rätta vägen och vägleda dig hela livet, ameen.

2010-05-03 / 19:43:31
URL: http://trueislam.blogg.se/

jag kommer göra min shahada i ensamhet. jag är så glad, ser fram emot att ta tag i detta. vet ni vad jag har märkt att det vackraste med muslimer är? syster och brödraskapet. igår kom en muslimsk läkarstudent från frankrike fram till mig i biblioteket och undrade om jag kunde leta efter en muskel som sätter sig på zygomatic bone (kind benet) i min anatomi bok, det gjorde jag med glädje. jag frågade vilken år hon gick på, hon svarade femte. ett år kvar så är hon läkare. Mashallah sa jag. Är du muslim frågade hon lite glatt överraskad och vi började prata massa, och plötsligt fick jag känna på det jag alltid fått titta på utifrån, syskonskapet ALLA troende muslimer emellan. Gu vilken vacker religion det är!


Maher zain- thank you allah

3 Comments to "I found my way, Thank you Allah."

  1. MashaAllah. Blir glad av att läsa din berättelse. InshaAllah stannar du i Islam och utvecklas till en stark muslim som ingen och inget kan rubba :)

  2. Oj, vilket fint namn du har! Och jag tackar, tack för dina fina ord. Det kommer jag bli, var säker på det :)

  3. Haha barak Allah fiki. Har valt det själv efter jag konverterade då det är den första martyren i Islam. Symboliserar styrka och mod i motgångar.

© Copyright Reserved bullet proof soul | Design by: Yoshz | Converted into Blogger Templates by Theme Craft